جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت

 

پوکت یکی از محبوب ترین و توریست پذیر ترین جزایر تایلند به شمار میرود . با سفر به این جزیره از جاذبه های گردشگری پوکت تعجب خواهید کرد که چگونه شهری با این مساحت کم و کوچک تا این حد جاهای دیدنی دارد . سواحل زیبا ، تفریحات جذاب و هیجان انگیز ، معابد دیدنی و … بخشی از جاذبه های این منطقه توریستی و پر هیایو میباشد . بنابراین اگر میخواهید یک سفر به یاد ماندنی و رویایی را تجربه کنید و در لوکس ترین و به روز ترین هتل ها چند روزی اقامت داشته باشید ، پوکت میتواند یک انتخاب بسیار خوب برایتان باشد .

 

سواحل پوکت

اولین جایی که در جاذبه های گردشگری پوکت به شما معرفی خواهیم کرد سواحی زیبا و دیدنی این جزیره است . هوای دل انگیز ، آب زلال و شفاف و تمیزی کم نظیر این سواحل باعث شده جزو محبوب ترین جاهایی باشد که مسافران در سفر به پوکت در آن به تفریح و استراحت بپردازند.  انجام تفریحاتی هیجان انگیز مثل غواصی، قایق‌سواری و اسکی روی آب از جمله فعالیت های جذابی است که در این سواحل میتوانید انجام دهید . در ادامه به معرفی تعدادی از معروف ترین آنها میپردازیم .

 

ساحل کاتا

ساحل کاتا شاید زیباترین ساحل جزیره پوکت به شمار رود . علت این انتخاب این است که تمام اطراف ساحل کاتا پوشیده از تپه‌های سرسبز، درختان دم‌اسبی و نخل است . داشتن هتل های لوکسی مثل هتل بوتهاوس پوکت و غرفه های غذایی با انواع خوراکی های خوشمزه در کنار طبیعت زیبا و تفریحات جذاب همگی باعث شده گردشگران زیادی این ساحل را به عنوان ساحل محبوب خود انتخاب کنند . با اندکی پیاده روی در این منطقه میتوانید خود را به رستوران هایی که در نزدیکی ساحل قرار دارند برسانید و از انوع غذاهای سنتی آن ها لذت ببرید . پس به ساحل کاتا در پوکت بروید و با شنا کردن در آب های گرم و گرفتن حمام آفتاب در این ساحل لحظاتی رویایی را در سفرتان تجربه کنید .

 

ساحل آزاد

اگر به دنبال ساحلی خلوت تر هستید تا ساعاتی را در آرامش سپر کنید اندکی دور تر از بخش اصلی جزیره ساحل آزاد در انتظار شماست . آرامش و خلوتی این ساحل به حدی است که بسیاری از گردشگران آن را برای انجام یوگا انتخاب میکنند . آن ها در کنار دریا و زیر سقف آسمان با انجام این ورزش به روح و جانشان استراحت میدهند . البته فروشگاه های زیادی در این ساحل وجود ندارد پس بهتر است قبل از رفتن به آن غذا و خوراکی برای خودتان تهیه کنید .

 

ساحل کارون

در نزدیکی پوکت ساحلی به نام کارون وجود دارد که طولانی ترین ساحل این جزیره است . اغلب گردشگران برای تفریحات و ورزش ساحل کارون را انتخاب میکنند و در شن های نرم آن به والیبال و پیاده‌روی روی شن میپردازند . هتل های لوکس این منطقه و نزدیکی آن به بخش اصلی جزیره باعث شده که یکی از شلوغ ترین و پر هیاهو ترین سواحل به شمار رود .

 

 

ساحل پاتونگ

یکی دیگر از سواحل پر گردشگر در جزیره پوکت ساحل پاتونگ نام دارد . این ساحل با داشتن امکانات مطلوب و دسترسی بسیار راحت جزو اولین جاهایی است که گردشگران در سفر به پوکت به آن میروند . بنابراین اگر به جای هیجان و تفریح به دنبال سکوت و آرامش هستید پاتونگ انتخاب خیلی خوبی برای شما نیست . این ساحل در بیشتر روز های سال شلوغ و پر جمعیت است و هتل های متعدد و متنوعی پذیرای مسافران هستند . بازار های زیادی در این منطقه وجود دارد دارد که بسیاری از توریست ها از آنها سوغات میخرند .

 

 

ساحل سورین

باز هم در بررسی جاذبه های گردشگری پوکت به معرفی یکی دیگر از سواحل آن یعنی ساحل سورین خواهیم پرداخت . شهرت این ساحل به آب های زلال و شن های سفید آن است که باعث شده محبوبیت بالایی در میان توریست ها به ویژه ثروتمندان و افراد مشهور  داشته باشد . علت این گزینش در انتخاب ، بالا بودن هزینه ها و قیمت امکانات در این ساحل است . به حدی که اغلب مردم قادر به پرداخت مبالغ مرسوم در این منطقه نمیباشند . اما از آنجایی که هیچ گرانی بی حکمت نیست رستوران‌هایی فوق‌العاده شیک و اقامتگاه های لوکس این ساحل منحصر به فرد است .

 

معابد پوکت

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پوکت که از مهم ترین عوامل جذب گردشگر در این جزیره به شمار میرود وجود معبد های زیاد و متنوع در آن است . بازدید از این معابد با ساختمان های باشکوه و تزیینات دیدنی برای بازدید کنندگان بسیار به یادماندنی و هیجان انگیز است . در ادامه چندتایی از معروف ترین آن هارا معرفی خواهیم کرد .

 

معبد فراتونگ

اولین معبدی که به معرفی آن میپردازیم فراتونگ نام داد . بر اساس افسانه های مردم بومی ، هزاران سال پیش پسرکی گاوچران گاومیش خود را به تکه فلزی بست و پس از آن به‌طور ناگهانی جان خود را از دست داد . بعد از این اتفاق  او به خواب پدرش رفت و درباره آن فلز با او صحبت کرد. پدر او بعدها این منطقه را پیدا کرد و با کندن زمین مجسمه‌ای از جنس طلا در آن یافت .

این مجسمه نیمه که امروزه در معبد فراتونک وجود دارد و جزو مهم ترین جاذبه های دیدنی پوکت است همان مجسمه گفته شده در این افسانه است . علاوه بر مجمسه بودا که عامل شهرت معبد است نوع معماری منحصر به فرد آن نیز در جذب گردشگر این بنا موثر بوده است .

 

معبد وات چالونگ

یکی دیگر از معروف ترین و بزرگ ترین معابد این منطقه معبد وات چالونگ نام دارد . این مکان برای مردم تایلند بسیار مقدس است و علت این تقدس براساس عقیده بومیان وجود تکه ای از استخوان بودا در آن میباشد . یک گنبد بزرگ کل بنا را دربرگرفته و نمای بیرون این معبد با تصاویری از زندگی بودا تزیین شده است . این مکان مقدس برای تایلندی ها قوانین ویژه ای دارد . به عنوان مثال برای ورود به آن باید کفش هایتان را در بیاورید و پای برهنه وارد شوید . همچنین خانم ها باید در این معبد حدی از پوشش را رعایت کنند و شبیه به مردم محلی لباس بپوشند .

 

 

معبد جوی توی

این معبد با بقیه معابد پوکت کمی متفاوت است . علت این تفاوت هم این است که جوی توی یک معبد چینی ست که در آن مجسمه های خدایان چینی نگهداری میشود . معماری آن نیز به سبک معماری چینی طراحی شده و بسیار زیبا و منحصر به فرد است .

معبد جوی توی علاوه بر اینکه یک بنای تاریخی به شمار میرود از نظر فرهنگی نیز برای مردم محلی بسیار حائز اهمیت است .  علت این اهمیت این است که سالانه در این مکان جشنواره ای با عنوان جشنواره ی گیاه خواری برگزار میشود . مراسم این رویداد فرهنگی توسط خود مردم محلی اجرا میشود .

 

 

جاذبه های گردشگری پوکت بسیار زیاد است که گنجاندن آن ها در قالب یک مطلب ممکن نیست . ما در ادامه این موضوع در مجله گردشگری بلیط اینجا و در بخش دوم این مطلب به معرفی سایر جاذبه ها و دیدنی های پوکت خواهیم پرداخت .

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها